» Kritikák

Kritikák

Kritikák

Szemelvények, részletek kritikákból:

Julie kisasszony Julie kisasszony

A főiskolás Tasnádi Márton rendezése hivalkodás-mentesen biztos kezű, …jó ízléssel, odaadóan figyelt a színészek legjobb képességeire. Tatabányán csendben, hírverés nélkül született meg az évad egyik kiemelkedő produkciója.
Julie kisasszony a tatabányai Népházban,
Mészáros Tamás: Szentivánéji  valóság 
ÚJ TÜKÖR, 1982. március

 

Tasnádi Márton higgadt és határozott rendezése alighanem Ingmar Bergman aprólékos lélektani realizmusához áll a legközelebb…
Szántó Judit: Julie kisasszony, SZÍNHÁZ, 1983. május
Tasnádi Márton, az előadás rendezője mindenesetre meggyőzően érvel szuverén Strindberg olvasata mellett.
Koltai Tamás, KRITIKA, 1983.  május

 

Tasnádi Márton fh. rendezői bemutatkozása… máris szembetűnő, hogy képes volt … szürrealisztikus feszültséget teremteni, s ez magában sem kis dolog….
Apáti Miklós: TÜZIJÁTÉK, Film Színház Muzsika, 1983. november

 

Minden elismerésünk viszont a ….rendezőé, Tasnádi Mártoné. Nemcsak mert a nevettető részeket finoman kezeli és poentírozza – színészei irányításában is jeleskedik Páger Antal és Gobbi Hilda alakításában nyoma sincs a megszokott kedves (s már levetkőzhetetlennek hitt) modorosságnak, bájos “rájátszásnak”, fegyelmezettek, pontosak: megújulnak. …Major Tamás egy gyöngén megírt szerepet javít fel. Az együttes s az előadás kárpótol Magnusson alapvető írói kudarcáért.
Hegedűs Tibor: Nyugdíjasok lázadása, NÉPSZABADSÁG, 1985. április

 

A rendező Tasnádi Márton ….Kedvet csinált a darabhoz, és a színházhoz is. …Új színt hozott ez a rendezés, nem akart túlnőni önmagán, …Tasnádi nem villogott, rendezett, …Ha az elmúlt másfél szezonban mérjük, akkor Tasnádi Márton vendégrendezése…jó időben jött, most aztán valójában aranyat ér egy jó színházi nevetés. …Mert az színház, amelyik nem szórakoztat, az unalmas színház, és unalmasan a legmélyebb bölcsességet sem lehet előadni, mert nem kell senkinek. Bíztató, hogy Tasnádi Márton érzi mindezeket (nyilván tudja is), mert  láthatóan elhatározta, hogy ezen az estén színvonalasan szórakoztatszínházat csinál, és megajándékozza vele a közönséget.
Sass Ervin: A hölgy fecseg és nyomoz 
BÉKÉS MEGYEI HÍRLAP, 1986. december
Raymi4Tasnádi Márton bírja is játékfantáziával… …E rendezésével máris kivált a színházművészeti középszerből – megbízható rendezői jövőt ígér…
Földessy Dénes: LOVAG A KUKÁN
Békéscsabaiak a Tháliában – La Mancha lovagja, 
ESTI HÍRLAP, 1989. február

 

Cervantes zsenijéből talán többet sikerült színpadra idézni, mint a mű eddigi hazai színpadra állításai alkalmával
Rajk András: A BÚS KÉPŰ LOVAG – A “La Mancha” Békéscsabán,
ÚJ TÜKÖR, 1988. december
Tasnádi Márton … végképp csatát nyert, elnyerte a közönség szimpátiáját, érdeklődését… A Tasnádi Márton rendezte előadás biztos arányérzékkel építkezik, egészen kiváló a ritmusa, a zene, a szövegek, a táncok egysége, egymásba fonódása.
A PADLÁS BÉKÉSCSABÁN, MAGYAR IFJÚSÁG, 1989. október

 

…tehát a Doctor Herz ebben a formában inkább megfelel a musical követelményeinek, mint a korábbiban. ( értsd: Madách Színház, ősbemutató) … Tasnádi Márton  …jó ritmusú, élvezetes játékot, … konstruált a Doctor Herzből
Apáti Miklós: ELŐNYÖS VÁLTOZÁSOK –
Doktor Herz Békéscsabán, ÚJ TÜKÖR, 1989. október
HAMLET HAMLET

A Tasnádi Márton  által rendezett… Hamlet több tekintetben is tabukat döntögető…. Tasnádi Márton azonban már nem borzas avantgarde-rendező, hanem inkább posztmodern, azaz hagyományokból, újításokból egyaránt építkező, azokat meg is haladó újszerű elrendeződést szolgáló színjáték irányító. Ám semmit nem visz túlzásba, elejétől végéig … kitetszik a szintézisre, egybefogásra törekvés szándéka.
Bőghel József: A BOLOND ÉRTELMISÉGI – Hamlet
Vasárnapi hírek, 1990. február

 

Ötletes, látványos, újszerű és hatásos… Tasnádi Márton rendezésében….(Bizonyára nem véletlen, hogy a produkciónak nagy sikere volt … Angliában…
Niezedzielsky Katalin: A KÉKSZAKÁLLÚ HERCEG VÁRA 
BÉKÉS MEGYEI HÍRLAP, 1990. november
Tasnádi Márton, sikeres Hamlet rendezése után, saját adaptációjában briliáns előadással örvendezteti meg a nézőket.
A KÉKSZAKÁLLÚ HERCEG VÁRA, FESTIVAL REVIEWS, 1990. augusztus
A feszültség fantasztikus fokozással ível felfelé…. e hátborzongatóan izgalmas előadás Önnek szól, ha szeretne eltölteni egy félelmetes … órát, amitől a haja égnek áll. Tasnádi Márton értő rendezésében …végig  fogva tartja közönségét.
David Griffith, THE SCOTSMAN, 1990. augusztus

 

Csongor és Tünde Csongor és Tünde

Tasnádi Márton  – szabadon kezelve a mű szerkezetét, tiszteletlen eszközöket felhasználva  – mai hangulatú … produkció létrehozását célozta meg. Rendezésében a játék a meghatározó tényező. …A békéscsabai előadás könnyedebb, játékosabb. Tele sok apró fintorral, nézőkre való kikacsintással.
Sándor L. István: ELENYÉSZŐ SZERELEM
Két Csongor és Tünde előadásról, SZÍNHÁZ, 1990. december

 

Az Operaház fantomja Az Operaház fantomja

Az adaptáció kétségkívül ügyes munka. A koncepciónak hasznára vált, hogy gyakorló színházi ember (Tasnádi Márton) és nem gyakorló színpadi szerző írta, friss, fordulatos, színszerű és trouvaille-aiban kellemesen naiv… igényes és méltánylást érdemlő vállalkozás ment végbe; Tasnádi és színháza több műgondot fordított erre a gyanús hangzású, szégyentelenül kasszaszempontú produkcióra, mint számos jobban jegyzett színház a maga márkásabb anyagból készült műsordarabjaira. Érződik ez a műgond az ugyancsak Tasnádi jegyezte előadáson is...hiteles, jól pergő képekben tolmácsolja a mesét, … nemcsak  az első rész színházi világát humanizálja, hanem a második virtigli rémdrámáét is. Jelesen működik a technika is, …. a fényűzés látszatát keltve; még a csillár is leszakad, ami nem csekélység …A vállalkozás bátorságával, eredetiségével mintául szolgálhat …a színházaknak.
Szántó Judit: A FANTOM IS CSAK EMBER – 
Az Operaház fantomja, SZÍNHÁZ, 1991. március

 

Kabaré Kabaré

Tasnádi rendezése biztos színészismeretről vall. … Az előadás…fontos eseménnyé válik. … Tasnádi Márton rendező megint eltalálja a publikum ízlését.
B.G.,: WEST SIDE STORY, KRITIKA, 1991. április

 

Tasnádi Márton rendezte … miskolci Kabaré egyáltalán nem hasonlít a Madách Színház előadásához. Minden pontján más. Jobb.       (Kander-Ebb: Kabaré).
Stuber Andrea, KABARÉ AZ AKROPOLISZON – NÉPSZAVA, 1992. július

 

A rendező Tasnádi Márton … Színészvezetésében, a történet látványos elemeinek exponálásában a romantikus felhangokat igyekezett visszafogni. Sok leselkedő veszélyt, sok talmi csillogást elhárított ezzel … amellett, hogy Stendhalt hűséggel szolgálta, alá is húzott néhány fontosat ebben a Vörös és feketében.
SZOBORKUPAC A SZÍNPADON – Vörös és fekete Szolnokon,
MAI NAP, 1994. március
A test angyala - stáb fotó A test angyala – stáb fotó

Ez nemcsak a színpadszerű, de mégis kísérleti hatásoknak köszönhető (video bejátszások, incselkedés a technikával, játék az idővel ), nemcsak azért sikerül, mert következetes a színészvezetés (rendezte: Tasnádi Márton ) … hanem mert az est nagyasszonya a zseniális Csákányi Eszter, és tényleg fáj, mert förtelmes ez a félközepesre stilizált taxis-blikkes duma, amibe bele kell szakadni, olyan alantas, csupa sztreccs és giccs, merő bunkóság. Majmolhatatlan. Nálunk ne lenne kabaré?
PEREMVÁROSI BECSVÁGY – Test angyala a Merlinben
Csejdi András, MAGYAR NARANCS, 1995. november
Ezeket az elemeket összerakva tudta e látszatkönnyű jázékot kellékeiben a totális színházra emlékeztető musicallé, kerek egésszé gyúrni. Tasnádi Márton rendező, aki az évtized leghatásosabb előadását vitte a váradi színpadra, s tette ezt minden olcsó hatásvadász eszköz nélkül, modernül, érzelemvállalóan, ritmussal.
Szűcs László: A SIKER KÖNYVE, (Dzsungel könyve) 
BIHARI NAPLÓ, 1997. október
A dzsungel könyve A dzsungel könyve

 

Copyright 2013 Tasnádi Márton - Minden jog fenntartva! Up